Followers

Thursday, December 9, 2010

duit?nak la!!

post ni ak nak crite pasal satu benda je...ak pon tak taw nak cakap pasal ape.haha.bace je la..senang gitu~~

dalam pkul sepuluh kot xpon pkul 11 mak ak gerakkan ak dari tido yg lena..

ma: long!!ade org kol..katenye dari JAKIM
aku: erk?JAkim?apehal?
ma: ntah...long, ade kne trangkap berkhalwat ke?

haih..ma ak ni..men tuduh2 plak..bile msa ak berkhalwat. awek pon tada..adoyai~~

aku: tade la ma!mane ade...

dengan selambe ak mencapai telefon rumah dan menjawab.

aku: asslamualaikum...
cik sham:wsslm....sy cik sham dari JAKIM.ne encik hafiz ke?

alahai..maen encik2 la pulak..ak xtua lg la..pggl abg pon da oke.hahaha

aku: ye ni sy,ape bole sy bantu?jap2...sy ade buat salah ke telefon ne?
cik sham: hahaha.xla encik..encik diterima sebagai penerima anugerah pelajar cemerlang dibawah yayasan             JAKIM.

wow~~bulat mate ak dengar..segar je badan tiba2..pelajar cemerlang 2!!!

cik sham:encik telah diterima dan akan diberi biasiswa dibawah yayasan ni.RM1000 setiap tahun.

makk ai..byak btol..untung2...

aku: betol ke ni?haha.trimas ya cik...
cik sham: betol..boleh berikan butiran encik..spya kami boleh proses maklumat encik.

blablablabla..(xpenting pon yg ne..hal ak dan dia)

cik sham: oke, encik hafiz kene ikot program yg kami atur biasanya tiap kali hujung sem bgi mendapatkan skim ni.
aku:eerrk..program ape ye?wajib ke?kalo xikot mmg xleh ke duit 2?

alahai..ape plak ne...

cik sham:  biasenye program ne wajib n tempat diadakan xtentu..kire mcm seluruh malaysia la... tapi encik xpayah risau.kejap je...dan semuanya ditanggung oleh kami.pakaian, makan , tempat tinggal, malah tiket pon kami sediakan.
aku: owh..mcm 2..okelah sy terima je la...
bla3..sampai habis~~
tapelah..asal bleh duit pon da ckup..ngeee...prog 2 kjap je..tadehallah~~

hahahaha..2 je ak nak ckp..da semua korang nak tanggung lgipon dapat duit..ape susah...kan2?
lgipun dlm cuti..bleh gak cuti malaysia ~~wee....kire pakej la 2 kan.
bosan la jgak dok kat umah asyik buat benda same je...bek ak ikot je prog ni..bleh gak faedah...
out lu..nak tido...ngantk..
chow shin ci~~
p/s: i mis u a lot~!

No comments:

Post a Comment